sobota 1. listopadu 2014

Dýňová pomazánka

Dýně jede! Dostala jsem menší dýni a recept na pomazánku, která se prý hodí i na topinky, což jsem nezkoušela a asi ani nezkusím, protože nezbyde:D Recept byl původně z masožraveckého přetvořen na vegetariánský, z této podoby jsem ho přetvořila na veganský.

Na pomazánku je třeba:
akorát velká dýně
dvě papriky (já dala žlutý)
česnek

olivový olej
sůl, pepř
kari
citron

Dýni a papriky nakrájíme na kousky, polijeme olivovým olejem a dáme péct, dokud dýně nezměkne - cca 25 minut na 200 stupňů. Česnek nakrájíme na plátky a dáme péct s dýní. Po vychladnutí rozmixujeme a přidáme česnek podle chuti, trochu kari, sůl a pepř. Lze dát i pálivou papričku. Já jsem navíc přidala ještě uzený tofu a sušená rajčata.

Je to fakt epesní jídlo!

Sledovat na FB me můžete ZDE

1 komentář:

  1. Mňam, dýni miluji ve všem, dělala jsem s ní sušenky, biskupský chlebíček, chutney, bramborovodýňové pyré, dýňáky (něco jako bramboráky), tradičně pečenou jako přílohu a polévku, ale pomazánku ještě ne. Díky za recept, ještě tu jednu dýni mám, tak vím, co s ní ;)

    OdpovědětVymazat